Kamis, 28 Juli 2011

Biodata TOP Bigbang


T.O.P Big Bang.

tadi ada awek cun im aku. kenal tak sape awek cun tuh? aku pernah dua tiga kali jugak tulis pasal awek cun tu dalam blog neh. sebab cun sangat kot. bukak sinisini dan jugak sini kalau nak baca. aku cakap kalau, bukan wajid baca. untuk stalker-stalker mustika boleh ler baca. haha!

awek cun tu kata dia skang dah tak minat Kyuhyun, tapi minat T.O.P Big Bang plak. pastu dia suruh aku buat entri pasalT.O.P Big Bang. macam pernah dengar nama tuh. untuk pengetahuan, aku gila drama korea bukan penyanyi korea. jadi sedikit blur bila dia sebut pasal T.O.P neh. nak tolak tak boleh. lemah sket ah kalau awek cun ni yang suruh. eh, dah macam lesbo dah bunyiknya aku neh. hahahahahaha! tak weyh.takkk! kang ada orang g report kat pejabat jkkkk taman nan kanng.

bawah neh ada wiki, gambar2, biodata dan juga lagu dia yang best. bak kata mustika, "kau dengar lah banyak kali..mesti kau suka nanti"

wiki pasal Big Bang -> sini
wiki pasal T.O.P -> sini

Stage Name : T.O.P

Former Stage Name : Tempo

Real Name: Choi Seung Hyun (최승현)

Birthdate: November 4, 1987 (1987-11-04) (age 22)

Height: 180cm

Weight: 65kg

Blood type: B

Kpop group: Big Bang

Talent Agency: YG Entertainment

Education Background: Seoul Art College (Majoring in Musical)

Skills: Rapping, beat boxing, composing

Hobbies: Reading and swimming

Likes: Theatrical performances, musicals, and fashion designing

Position: Rapper / Beat Boxing

The "Big Brother" of the band is Choi Seung Hyun (최승현), also known as Tempo or T.O.P. YG's staff calls him Keun Seung Hyun, meaning Big Seung Hyun, to distinguish between the two Big Bang members named Seung Hyun. Before joining Big Bang, he performed in clubs and even won KBS Radio's "Rap Battle" in 2003. Tempo is one of the two rappers in the Big Bang and is also very talented in beat-boxing. Recently, TOP has successfully finished filming his role as the school's top fighter in a Korean drama called, I Am Sam. His character's name in the drama was Chae Mu Shin and his talent as an actor has impressed the fans and the viewers as well.

When asked what age difference between him and his potential other would be, he wrote the symbol for infinity.

He is featured in other songs.

Example: I'm Sorry - Gummy

Hello - Red Roc

Disco - Uhm Jung Hwa

As of 2009, T.O.P. is acting in Korean drama IRIS as a cold-hearted assassin Vic.
sumber






1 komentar:

  1. hai, entri ni awak copy saya punya kan? err, kalau awak nak copy biodata TOP Big Bang, awak boleh copy skali dengan gambar2 dia, tak ada masalah sebab tu pun saya ambil kat google. tapi, apa kata awak delete ayat2 saya kat perenggan atas tu.

    terima kasih. :)

    BalasHapus